17-18 KASIM 2018 BAŞLANGIÇ TEMEL KAMP EĞİTİMİ

Ekip:31 Başlangıç üyesi,6 Gelişim ,Faaliyet Sorumlusu

Faaliyet Sorumlusu: Yiğit Turan

Yer: Ballıkayalar  Tabiat Parkı Tavşanlı Köyü Gebze/Kocaeli

Cumartesi saat 08.00’da Göztepe kampüsünde toplanıp 08.30 da harekete geçildi ve yolda verilen yarım saatlik molanın ardından faaliyetin gerçekleşeceği yere Ballıkayalar Tabiat Parkı’na varıldı. Çadırlar dağıtılarak elimizde eşya kalmayacak şekilde çantalara yerleştirdik. Tek sıra halinde kamp alanına varmak üzere yola çıktık. Yol boyunca ara ara katman azaltma, nefes alma, su içme molası verilerek kamp alanına geldik. Yaklaşık 1 saat dinlenme molası ardından önceden eğitimin verildiği gibi tekrar çadır kurma eğitimi bu sefer kamp alanında süreli olarak gerçekleştirildi. Süre ile yarışmamızın temel amacı zor koşullar altında kaldığımız zaman kısa bir sürede çadırı kurup toplamaktır. Çadır arkadaşlarımla iş bölümü yaparak organize olduk ve çok kısa bir sürede verilen talimatlara uygun  çadırı kurup topladık. Diğer gruplar arasında en hızlısı bizdik çünkü çok iyi bir şekilde organize olmuştuk.ayşenur temel1.jpg (255 KB)

İki gruba bir eğitmen gelecek şekilde düğüm atma teknikleri öğretildi. Eğitmenimiz bizimle çok sabırlı bir şekilde hepimize tek tek göstererek anlattı. Öğrendiğimiz düğümler; açık sekizli, kapalı sekizli, yarım kazık, tam kazık, alpin kelebek, camadan ve çift balıkçı. Düğümleri atmayı ve hangi düğümün ne durumlarda kullanılacağını öğrenmiş olduk. Saat 20.00 da düğüm eğitimi bitti. Saat 22.00 a kadar zamanımız vardı. Önce yemek yedik ve düğümleri tekrar çalıştık. Eğitmenimiz 22.00 da yatıp sabah 08.00 da kalkacağımızı söyledi. Daha önce okuduğum faaliyet raporlarından bildiğim kadarıyla gece yürüyüşüne çıkmışlardı fakat eğitmenimiz bunu bize söylemedi. Gece yürüyüşü için kendimi psikolojim olarak hazırlamıştım. Eğitmenimizin saat 02.30 da “Arkadaşlar 15 dakikanız var eşyalarınızı ve çadırlarınızı toplayıp çantalarınıza yerleştiriyorsunuz ve tek sıra halinde bekliyorsunuz" şeklinde herkesi uyandırdı. Hemen kalkıp 14 dakika içinde hazırdık ama diğer gruplar hala hazır olmadığı içi  8 dakikalık gecikme ardından yola koyulduk. Genellikle kafa lambalarımız kapalıydı. Zorlu yerlerde bir kazaya sebep olmamak için lambalarımızı açmamıza izin verdiler. 05.00 da kamp alanına geri dönmüştük. 8 dakikalık gecikmenin cezası olarak 05.45 e kadar çadırlara girmek yasaktı. Sabah 11.00 da çantalarımız toplu bir şekilde hazır olacaktık.

ayşenur temel.jpg (113 KB)

11.00 da hazır bir şekilde bekledik. Önce çanta hazırlama eğitimi verildi. Daha sonrasında açma-germe hareketleri ve ısınma koşusu ardından eğitim tamamlandı. Saat 14.00 e kadar eşyalarımızı toplamamız ve tek sıra halinde hazır beklememiz istendi. Kamp alanından otobüslerin olduğu yere yürümeye başladık. Yürüyüş sırasında 5 dakikalık dinlenme molası verildi ve otobüslerin olduğu yere geldik. 15.00 da harekete geçtik. 16.30 da Göztepe Kampüsüne geldik ve  faaliyet tamamlanmış oldu.

Başlangıç Üyesi Ayşenur Demirci

17-18 KASIM BALLIKAYALAR TEMEL KAMP EĞİTİMİ FAALİYET RAPORU

Başlangıç Tarihi:17.11.2018 Cumartesi 08.30

Bitiş Tarihi:18.11.2018 Pazar 15.00

Ekip:31 Başlangıç üyesi,6 Gelişim üyesi  , Faaliyet Sorumlusu

Faaliyet Sorumlusu: Yiğit Turan

Yer: Ballıkayalar  Tabiat Parkı Tavşanlı Köyü Gebze/Kocaeli

Ballıkayalar Temel Kamp Eğitimimiz için önceden belirlenip bizlere e-mail ile yollanmış yanımızda olması gereken malzemelerle birlikte,planlandığı üzere 17 Kasım Sabahı Saat 8.00’de Göztepe Kampüsü’nde hepimiz olmasa da Başlangıç Üyeleri olarak hazırdık. Tanışıp kaynaşmak zor olmadı çünkü benim gözlemime göre doğa sporlarına hevesli insanlar kolay iletişim kurulabilen uyumlu insanlar oluyor. Saat 8’i geçtikten sonra Gelişim üyelerinden birkaç insan görsek de herhangi bir selam veya açıklama almamak bizi merakta bıraktı ancak kamp için gerekli malzemeleri almak için kulüp odasına gittiklerini tahmin ettik. 8.20 gibi ellerinde malzemelerle gelen Gelişim Üyeleriyle birlikte araçlara eşyalarımızı yüklemeye başladık ve 8.35’te yola çıktık.

Yol üzerinde bize katılan arkadaşlarımızla birlkite Tavşanlı Köyü’nde son ihtiyaçlarımızı karşılamak üzere 15 dakikalık bir mola verdik ve saat 10’u biraz geçerken Ballıkayalar Tabiat Parkı’na vardık. Araçlardan inip eşyalarımızı aldıktan sonra tek sıra ve yay şeklinde dizildik ve bu eğitim için eğitmenimiz olan Yiğit bize bilgilendirme yaptı. Her çadır grubuna çadırları emanet edildikten sonra sabitleyebileceğimiz tüm malzemeleri çantamıza sabitleyerek kamp alanına ulaşmak üzere tek sıra halinde yürümeye başladık. Önceki gün ve gece yağan yağmurdan dolayı toprak biraz çamurlanmıştı ama neyse ki yürümemize engel olacak kadar değildi ve hava o an için gayet güzeldi.Yürüyüş sırasında genelde irtifa aldık ve bazı arkadaşlarımız için biraz yorucu oldu fakat katman inceltme ve su molaları sayesinde büyük bir sıkıntı yaşamadan 10.55’te kamp alanına vardık.

Kamp alanına vardığımızda 12’de çadırlarımız kurulu fakat kazıkları çakılı olmayacak şekilde eğitime hazır olmamız söylendi. Karnımızı doyurup biraz dinlendikten sonra 12’de Çadır Kurma Eğitimi başladı. Çadır Kurma Eğitimi’nin ilk bölümünde hedefimiz çadırları sadece belirli bir sürede kurup bozmaktı ve her çadır kuruşumuzda bir Gelişim Üyesi çadırımızın doğru kurulup kurulmadığını kontrol ediyordu. Süreyi 4dk’ya kadar indirdik ve bu süreçte herkes çadır gruplarıyla iletişim kurma ve takım halinde çalışma konularında önemli bir yol kat etti. Bir molanın ardından eğitime devam ettik ve ikinci bölümde amaç –yine süre kısıtlaması ve Gelişim Üyesi kontrolü ile- çadırları kurduktan sonra içine mat ve tulumları serip tulumların içine girmek , tulumlardan çıkıp mat ve tulumları çantalarımıza sabitleyip çadırımızı toplamaktı.  Bu bölümde süreyi 7dk’ya kadar indirmemiz istendi. Bu bazı gruplar için zorlayıcı oldu ve tekrar tekrar çadırlarımızı kurup bozduk. Sonunda bütün gruplar başardıktan sonra bir mola daha verdik ve eğitimin üçüncü aşamasına geçtik. Artık herkes birbirine ısınmıştı ve bağlarımızı daha da kuvvetlendirmemiz gerekiyordu, bunu ayakkabılarımızdan birbirimize bağlanarak çadır kurmaya çalışarak sağladığımızı düşünüyorum. Bu çalışmayı da 8dk’ya kadar indirdik ve 17.00 civarı çadır kurma eğitimini tamamlayıp birbirimizi alkışladık.

Bir saatlik yemek ve dinlenme molasının ardından saat 18.00’de Düğüm Eğitimi almak üzere hazırdık. Hepimize birer yardımcı ip verildi ve yaklaşık her iki gruba bir gelişim üyesi düğümleri gösterdi. Biraz üşümeyle 19.30 sularında biten eğitim sonunda Açık Sekizli, Kapalı Sekizli, Tam Kazık, Yarım Kazık, Alpin Kelebek, Tek Balıkçı, Çift Balıkçı ve Camadan düğümlerini ve nerelerde kullanıldığını öğrenmiş olduk. Gece boyunca ipler çalışmamız için bizde kalacaktı.

22.00’de ses çıkmayacak şekilde bütün ışıkların kapanmış olması gerekiyordu. Zaten herkes yorgun olduğu için herkes dinlenmek üzere çadırına yattı. 8de kalkmış olmamız gerektiği söylendi fakat 2.30’da uyandırılacağımızdan haberimiz yoktu. Ayrıca bahsetmeden geçemeyeceğim, Gelişim üyelerinden birinin gün sonunda çadırımıza gelip halimiz hatırımızı bir ihtiyacımız olup olmadığını sorması,olursa herhangi bir saatte çadırlarına gelip çekinmeden uyandırabileceğimizi söylemesi gerçekten bir kulüp değil aile üyesiymişim gibi hissettirdi.

alpay temel 1.jpg (115 KB)

2.30’da “haydi gençler uyanın”. “toplanın” sesleriyle uyandık. 2.45’e kadar çantalarımız toplu kamp alanından ayrılmak üzere sıraya geçmiş olmamız söylendi. Uykulu hallerle ancak 2.53’te hazır olabildik ve yürümeye başladık. Kamp alanına ilk yürüyüşümüzde bilmediğimiz 1,5 metre takip mesafesini ve diz kitleme taktiğini bu yürüyüşte yaptık ve daha rahat bir yürüyüş oldu. Az gittik uz gittik dere tepe hepsini aştık molalar verdik ve aynı yolu kullanarak geri döndük. Döndüğümüzde saat 4.55’ti herkes yorgun olduğu için kamp alanına vardığımızda uyumayı bekliyorduk fakat beklenen süre içerisinde ayrılmaya hazır olmadığımız için ceza olarak 5.45’ten önce çadırlara giremedik. Saat 5’te tekrar çadırlarımızı kurduk ve yatış saatimizi bekledik. Bu defa gerçek uyanış saatimizin 10 olduğunu ve 11’de başka bir eğitim için hazır olmamız gerektiğini öğrendik.

Saat 10 olmadan uyandık. Zaten hava güzeldi ve rahatça kahvaltı edebildik. Saat 11’de eğitmenimiz Yiğit, önceki gün çantalarımızı hazırlama şeklimizde gördüğü yanlışlardan dolayı bir çanta toplama eğitimi verdi. Bu eğitimden sonra dolu ve azıcık zorlanarak getirdiğim çantamı yarısı boş şekilde çok rahat bir şekilde taşıyarak döndüğümü söyleyebilirim. Bu eğitimden sonra da küçük bir mola verdik ve sonra bütün vücudumuzu ısındıracak hareketler yaparak spora başladık. Yavaş tempo koşu ve soğumayla bitirdiğimiz spordan sonra 2’de tek sıra halinde ayrılmaya hazır olacak şekilde hazırlanmaya başladık.

alpay temel 2.jpg (193 KB)

MUDADOSK flamamızla çekildiğimiz toplu fotoğraftan sonra evlerimizi sırtlanıp kaplumbağa misali yola koyulduk. Katman inceltme ve su molalarıyla geçirdiğimiz rahat yolculuktan sonra her çadır grubundan bir kişi çadırı temizlemek üzere ismini yazdırarak emanet aldı. Tekrar tatlı bir şekilde kendimizi alkışladık ve otobüslere binerek yoğun trafikli yolda uyuklayarak kampüse vardık. <3

İbrahim Alpay Fil

Başlangıç Üyesi

Bu sayfa Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü tarafından en son 28.12.2019 13:54:11 tarihinde güncellenmiştir.