02-03 Mart Başlangıç Kış Temel Eğitimi

16 Başlangıç üyesi ,3 Gelişim üyesi, 1 Eğitmen

Faaliyet Sorumlusu: Kerem Daşçıkaran

01.02.03 Cuma

Sabah çantamı hazırlamaya başladım. Öncelikle kulüp tarafından çarşamba günü dağıtılan ve bana zimmetli olan kask, krampon ve kazmamı kontrol ettim. Ardından giyecek malzemelerimi, matımı, tulumumu, batonlarımı kontrol ettim. Yiyecek olarak yanıma tonbalığı, barbunya, fasulye, noodle ve biraz da kuruyemiş aldım. Termosumu, kişisel temizlik kitimi, kafa lambamı ve diğer tüm malzemelerimi hazırladıktan sonra daha önceden aldığımız teorik eğitimleri hatırlamak adına internette araştırmalar yapmaya başladım. Sabah erken yola çıkacağımız için geceyi evi okula yakın olan gelişim üyesi Nurettin in yanında geçirdim. Malzemeleri bir gözden geçirdik ve eksikleri tamamladık. Büyük bir alçakgönüllülük ile kendi malzemelerinden bazılarını bana verdi ve kendisi daha kötüleri ile faaliyete katıldı. Kendisine buradan da teşekkür ediyorum.

02.03.2019 Cumartesi

Tüm üyeler ve malzemeleri ile birlikte sabah saat 07.00 da Göztepe yerleşkesi önünden yola çıkıldı. Yol üzerinde verilen birkaç mola sonunda Uludağ 2. Oteller bölgesine ulaşıldı. Gelişim üyelerinin de yardımıyla son kontroller yapıldı. Özellikle yürüyüş öncesi biraz üşüyecek şekilde giyinmemiz ve o şekilde yola çıkmamız söylendi. Ben de bu tavsiyeye uyarak montumu çıkardım ve yürüyüş esnasında terlemekten kurtuldum. 11.00 civarı Wolfram çukuruna doğru yürüyüş başladı. Yürüyüş esnasında öncü ve artçı arasında tek sıra halinde yürüdük. Yol üzerinde eğimin artması bazı arkadaşlar için çok yorucu oldu ve bu sebepten dolayı sık sık su ve atıştırma molası verdik. Ayrıca yavaş olan arkadaşları da önümüze alarak tempoyu onlara göre ayarladık. Eğitmenimiz Kerem’in çıkışlarda diz kitleme yöntemini göstermesi ve bunu uygulamamızı söylemesi daha az yorularak çıkmamızı sağladı.12.30 da Wolfram çukuruna vardık. Bizden farklı dağcı gruplarında orda bulunduğunu ve birtakım eğitimler aldığını gördük. Eğitmenimiz Kerem tarafından bize de bir yer belirlendi ve oraya kar duvarı örmeye başladık. Kar duvarını her bir çadır için ayrı ayrı değil de hepsini kaplayacak bir şekilde örme kararı alındı. Gelişim üyelerinin de yardımıyla saat 16.00 civarı kar duvarı bitti ve çadırlarımıza yerleştik. Bir şeyler atıştırdıktan sonra 17.00 da yürüyüş tekniklerinin (Alman tekniği, Fransız tekniği) nasıl olduğu ve kazma düşüş eğitimi (Baş yukarıda yüzüstü düşüş, baş aşağıda yüz üstü düşüş, baş yukarıda sırt üstü düşüş, baş aşağıda sırt üstü düşüş) almak için yola çıktık. Saat 20.00 sularında eğitimin sona ermesiyle birlikte çadırlarımıza döndük. Özellikle teoriğin üzerine pratik uygulama tam olarak öğrenmemizi sağladı. Hava gün boyu güzel olmasına rağmen dönüş yolunda bizi hafif kar ve sis karşıladı. 20.30 da çadırlarımızdaydık. Yat saati 22.30 olarak belirlendi. Sabah saat 08.00 da çadırlarımızın önünde hazır bulunacaktık. 22.30 a kadar çadırımıza yerleştik ve yemeklerimizi yedik. Yemeklerimiz için çadır olarak ortak yiyecekler almasak ta birçok şeyimizi paylaştık. Yatarken herkes birbirini rahatsız etmemeye özen gösterdi. Çadır küçük olmasına rağmen sabah hepimiz rahat uyumuş bir şekilde uyandık.

taha kış 1.png (1.28 MB)

11.02.2018 Pazar

Sabah saat 07.30 da kalktık ve bir şeyler atıştırıp hazırlanmaya başladık. Gelişim üyeleri Nurettin ,Eda ve Sultan her fırsatta bizleri ziyaret ediyor ve herhangi bir şeye ihtiyacımız olup olmadığını soruyordu. Bence bu durum bizler için çok önemli bir etki yapıyordu çünkü hepimiz ilk defa kış kampına katılıyor ve bazı eksikleri söylemeye çekiniyorduk. Onların sorması halinde çekinmeden iletebiliyorduk. Sabah saat 08.00 da eğitim için hazırdık. Ufak gecikmeler yapanlar uyarılıyor ve bir dahakinde daha çok dikkat edilmesi söyleniyordu. Öncelikle tozluklarını yanlış takanlar olduğu için gelişim üyesi Eda bize doğru tozluk takmanın yöntemini gösterdi. Sonrasında eğitmenimiz Kerem tarafından bugün hangi eğitimleri alacağımız bildirildi. Önce düğüm teknikleri pekiştirme çalışması yapılacaktı fakat havanın soğuk olması sebebiyle başka bir zamana ertelendi. Bunun üzerine hem biraz ısınmak hem de yürüyüş tekniklerini pekiştirmek adına yürüyüş başladı. Yine tek sıra halinde gidiyor ve öndeki ayak izini takip ediyorduk fakat bu sefer öncü sürekli değişiyor belirli bir süre gittikten sonra en arkaya geçiyordu. Bu şekilde herkes öncü olabiliyor ve ilk ayak izini kendisi açıyordu. Verdiğimiz molada açık havanın ve güneşin manzarayı güzelleştirmesi sebebiyle toplu fotoğraf çekinmeyi ihmal etmedik. Dönüş yolunda daha hızlı indik ve 10.20 de çadırlarımıza vardık. Ufak bir molanın ardından saat 11.00 da kar emniyet malzemeleri eğitimi eğitmen Kerem tarafından verildi. Bu aşamada kar çubukları ile nasıl emniyet alındığını, kar çubuğu yoksa kazmalarla nasıl emniyet alınacağı gösterildi. Ardından kramponların ne işe yaradığı, nasıl kullanıldığı ve ne çeşit kramponlar olduğu (Otomatik, yarı otomatik ve bağlamalı) öğretildi. Ufak bir atıştırma molasının ardından hemen çığ testine geçtik. Çığ testi için öncelikle 2 metrelik bir kar kazıldı ve sonrasında çığ testinin nasıl yapıldığı öğretildi. Önce göz ile muayene sonrasında parmak ile muayene edildi. Ardından bir iki yöntem daha gösterildi ve eğitim 14.30 da bitti. Çadır alanına geldik ve saat 16.30 da hazır olup yola çıkacağımız bildirildi. Tüm faaliyet boyunca havanın genel olarak güzel olması bizim açımızdan çok olumluydu. Bu sebeple molada yemeğimizi çadırın dışında ve yine paylaşarak yedik. Saat 16.30 da çantalarımızla birlikte hazırdık. Toplu fotoğraf çekiminin ardından dönüş için otobüse doğru yola çıktık. Kayak pistlerinin oraya vardığımızda kayak pistinin kenarından yürüme izni alındı. Gelirken de bu yoldan gelmiştik ama henüz karda yürümediğimiz için yürümek için ne kadar rahat bir yol olduğunu anlamamıştım. Bu farkı karda iki gün boyunca yürüdükten sonra anlayabildim. Saat 18.00 da 2.oteller bölgesinden otobüse bindik. Saat 21.30 da Göztepe kampüsüne vardık. Arabanın boşaltılması ve herkesin eşyalarını alması sonucu faaliyet sona erdi.

taha kış 2.jpg (278 KB)

Faaliyette bazı eksiklerimiz olsa da kış dağcılığını direk yerinde deneyimleyerek öğrenmemizin bizim için çok büyük bir tecrübe olduğuna inanıyorum.

Başta kamptaki eğitmen ve gelişim üyeleri olmak üzere, tüm MUDADOSK ailesine teşekkür ediyorum.

Bu sayfa Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü tarafından en son 31.12.2019 14:56:38 tarihinde güncellenmiştir.