11. Prof. Dr. Abdülmecit Doğru ve Prof. Dr. Ahmet Bilge’ yi Anma Erciyes Dağı Kış Tırmanışı

Ekip : 48 kişi(EÜDAK ekibi ve misafir katılımcılar)(zirve yapanlar)

Ekipman : Kask, klasik kazma, tam otamatik krampon ve kişisel ihtiyaçlar

Tarih : 01-03/03/2019

Yer : Kayseri/ Erciyes Dağı

sefa erciyes 1.jpg (107 KB)

Sefa Burak KÜÇÜK

GELİŞİM ÜYESİ

01 mart cuma

Öğle saatlerinde otogarda indikten sonra EÜDAK lı arkadaşlar otogarda karşıladılar ve nasıl üniversiteye gideceğim hakkında bilgi verdiler akabinde otobüse bindirip yolcu ettiler. Üniversiteye vardığımda yine EÜDAK lı arkadaşların eşlik etmesiyle geceyi geçireceğimiz spor salonuna gittik. Akşam yemeğine kadar üniversite içerisinde vakit geçirdikten sonra faaliyete gelen katılımcılarla beraber üniversite de akşam yemeği yedik. Yemekten sonra katılımcıların tanışması ve faaliyet hakkında genel brifingden sonra kumanyalarımız dağıtıldı ve istirahate geçildi.

02 mart cumartesi

Sabah 07.15 civarı EÜDAK lı arkadaşların hazırladıkları kahvaltımızı yaptıktan sonra 08.00 da otobüslere binerek telefeliklere bineceğimiz bölgeye gitmek için yola çıktık. 09.15 de ilk telefeliğin olduğu meydanda Prof dr Abdülmecid DOĞRU ve Prof dr Ahmet BİLGE yi anmak için bir dakikalık saygı duruşu ve İstiklal marşının ardından toplu fotoğraf çekimiyle beraber telefeliklere geçildi. İlk telefeliğin ardından ikinci telefelikle zümrüt bölgesine varıldıktan sonra ekibin toplanmasıyla beraber geceyi geçireceğimiz kamp bölgemize doğru yürüyüşe başladık. Yaklaşık bir bir buçuk saatlik yürüyüşün ardından Ottoman pistini sağımıza alarak Çobanini mevkisinin bir altındaki tepenin alt tarafına vararak çadırlarımızı kurup yerleştik. Saat 17.00 da yapılan teknik toplantıyla birlikte pazar gece saat 03.00 da yürüşe başlanacağı ve Şeytan rotasından zirve denemesi yapılacağı duyuruldu. Çadırda tek başıma olmam ve gece hissedilen sıcaklığın -25, -30 santigrat derece civarında seyretmesinden ötürü zor bir gece olacağı belliydi. Saat 22.00 da kesin seslik saatinden sonra bende yavaşça uyumuştum.

sefa erciyes 3.jpg (108 KB)

03 mart pazar

02.00 da alarmımın çalmasına gerek olmadan soğuktan dolayı bölük pörçük uyuma çabama son vermiştim. Termosumu doldurup zirve çantamı hazırladıktan sonra saat 02.55 te çadır dışında yürüş için ekibi beklemeye başladım. Dün kararlaştırıldığı gibi 03.00 da yürüyüşe başlandı. Ekip liderinin belirlediği yavaş tempoyla saat 05.15 te rotanın girişi sayılabilecek bir mevki olan Kahvaltı Kayalıklarında mola verildi. Bu molanın rotaya girilmeden önceki son karar verilmesi gereken yer olduğu belirtildi ve ekipten devam edemeyeceklerin burada aşağı ekibiyle hareket etmeleri istendi. 05.30 civarı kalan ekip rotaya doğru iz ekibinin açtığı izleri takip ederek At nalına benzeyen kayayı solumuza alarak rotada ilerledik. Düz bir çıkışla devam ettikten sonra Hörgüç Kayayı yine solumaza alarak sırta çıktık ve sırttan sağa doğru kısa bir yürümeyle saat 08.45 te zirveye varmıştık. Kısa bir yeme içeme ve fotoğraf çekiminin ardından çıktığımız rotanın çığ kulvarı olması nedeniyle saat 09.00 da zirveden aşağı doğru hareket ettik. Saat 11.00 civarı kamp yerine ulaşmıştık. Ekip liderinin duyurusuyla saat 13.00 da herkesin yürüyüş için hazır olamadı istendi. Bende bişeyler atıştırdıktan sonra çanta ve çadırı toplayıp saat 13.00 da yürüyüş başladık. Dönüş yolu zümrüt telefeliğine kadar yürüyüş. Sonrasında ilk telefelik ve araçların olduğu bölgeye varış şeklindeydi. Saat 16.00 civarı üniversiteye vardık. Saat 16.30 da otogara hareket eden servise binerek üniversiten ayrıldım

sefa erciyes 2.jpg (84 KB)

EÜDAK a ve EÜDAK lı arkadaşlara böyle bir faaliyet düzenledikleri ve özverili bir biçimde şahsımla ilgilendikleri için teşekkür ederim. Kulübüm MUDADOSK a da sağladığı imkan ve eğitimler için ayrıca çok teşekkür ederim.

sefa erciyes 4.jpg (91 KB)

Bu sayfa Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü tarafından en son 31.12.2019 15:30:09 tarihinde güncellenmiştir.