15-16 Eylül Başlangıç Aladağlar İstasyon Eğitimi

Katılımcı: 9 Başlangıç, 3 Gelişimüstü , Faaliyet Sorumlusu

Faaliyet Sorumlusu: Sultan Çindaş

Çadır Ekibimiz: Mehmet Şanlı, Erol Bil, Hilal Uzun

Kullanılan Malzemeler: 70 metre ip, Ekspres setleri, Emniyet aletleri, Karabinalar, Perlonlar

Hava durumu: Gündüz genellikle bulutlu, gece serin

15 Eylül (Pazar)

Sabah 06.00 da Niğde otogarda indim. Saat 07.30 gibi yeni otogardan eski otogara geçip ekiple buluşma saatine kadar Çamardı çay evinde oturdum. Saat 10 da ekibin birazı ile buluştuk, kalanları bekledik ve kahvaltı yaptık. Saat 13.00 de ekibin tamamı toplandı ve Çamardı minibüsüne eşyalarımızı yerleştirdik.

mehmet istasyon 1.jpg (265 KB)

Eski otogarın içinde, uygun fiyata(10TL) kebap yapan bir yer var. Orada, gitmeden önce karnımızı doyurduk.( Tavsiye ederim)

Minibüse çantaları yerleştirmeden önce, içinde kırılacak olan eşyaları çıkartıp yanınıza almakta fayda var. Bagajda çantaların pestili çıkıyor.

Minibüste yerli halk da olduğu için biraz daha bilinçli hareket edilmeli…

Yolculuk 1, 2 saat sürüyor bu süre zarfında arabada uyunabilir. Ancak yol üstünde seyre değer manzaralar, elma tarlaları ve eski köy evleri var. Bunları seyrederek yolculuk yapmak geçekten çok keyifli…

Saat 14.00 da ORDOS dağ evine ulaştık. Dağ evi her türlü ihtiyacı karşılamaya yetiyor. (Ancak içeride yazan kurallara uyulmalı). Burada yemeğimizi yaptık ve çadırlarımızı evin önüne kurduk. (En önemlisi dağ evinde su sıkıntısı yok).

mehmet istasyon 2.jpg (270 KB)

Saat 14.45 gibi dağ evinden ayrılıp, eğitim alacağımız alan olan Cımbar Vadisine doğru yola çıktık. ORDOS dağ evinden Cımbar Vadisindeki Rampa Sektörü yaklaşık 20, 30 dakika sürüyor. Rampa Sektörünün önünde; yatay, sabit bir ip hattı oluşturarak tek elle Clip atma pratiği yaptık. Burada herkes yeterince pratik yaptıktan sonra 2.eğitim olan kilitli karabina ve yeniden bağlanma yöntemi ile istasyon toplama pratiği yapıldı. Bu eğitimi ilk başta gerçek istasyonda yapmak yerine, yerdeki kayalara istasyon kurarak pratik yaptık.

mehmet istasyon 3.jpg (527 KB)

İstasyon toplama pratiği bittikten sonra eğitmenlerimiz Rampa Sektöründe;

1.Rota Tin quiet bb (Derece 4b, 33 metre, 9 bolt)

2.Rota Binogo (Derece 5a+, 21 metre, 7 bolt)

Rotalarını lider tırmanış yapmamız için açtılar. Rotalara Red Point(Ekspreslseri yükseldikçe sen takıyorsun) ve Pink Point(Ekspresler boltta takılı) tarzı ile tırmandık.

mehmet istasyon 4.jpg (588 KB)

Buradaki eğitimimiz havanın kararması ile son buldu. ORDOS dağ evine gidip yemek işleriyle uğraşmaya koyulduk. Akşamki menümüzde bulgur, ton balığı ve barbunya karışımından oluşan bir yemek vardı(tavsiye ederim). Yemeğimizi yedikten sonra sıra çay içmeye geldiğinde hepimiz yolculuğun ve eğitimin verdiği yorgunluk ile neredeyse ayakta uyuyorduk. Saat 22.00 olmadan çadıra geçip mışıl mışıl uyuduk…

16 Eylül (Pazartesi)

Sabah 05.30 da alarmın çalması ile güne başladım. Kahvaltı işini hallettikten sonra istasyon eğitimi için çantamı hazırladım. Yanıma yiyecek olarak kuruyemiş, su (2 litre) ve birkaç tane çikolata aldım.

Saat 7 de Rampa Sektörüne doğru yola çıktık. Rampa sektörüne ulaşınca eğitmenlerimiz;

1.Rota Tin quiet bb (Derece 4b, 33 metre, 9 bolt)

3.Rota Much ky mor (Derece 5b, 16m, 6 bolt)

Rotalarının istasyonlarına çıkarak bizi yukarıda beklediler…

Herkes sırayla lider tırmanış yaparak önce kilitli karabina sonra yeniden bağlanma yöntemi ile istasyon temizledi. (Uzun saatler o soğuk havada, kayanın üstünde oturarak istasyona gelmemizi bekleyen Göktuğ ve Sultan’a sabırlarından dolayı teşekkür ediyorum) …

mehmet istasyon 5.jpg (629 KB)

İstasyon temizleme eğitimini öğlene doğru bitirdik. (İstasyon temizleme ve düğüm sınavımız olduğu için).

Dağ evine döndüğümüzde ufak tefek atıştırmalık yedikten sonra, sınav öncesi tekrar olsun diye arkadaşlarla aramızda istasyon ve düğüm pratiği yaptık. (Çok işe yarıyor)

Sınav olduktan sonra uzun bir süre serbest zamanımız vardı.

Bu süre zarfında bol bol yemek yedik, birbirimizle kaynaşma amaçlı matlarımızı bir alana topladık, çaylarımızı da sohbet eşliğinde içtikten sonra sıra günün bütün yorgunluğun atacak olan uyuma faslını yerine getirmeye geldi…

BAŞTA MUDADOSK OLMAK ÜZERE BÜTÜN BAŞLANGIÇ ARKADAŞLARIMA VE EĞİTMENLERİME TEŞEKKÜR EDERİM…

MEHMET ŞANLI

Bu sayfa Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü tarafından en son 31.12.2019 15:52:14 tarihinde güncellenmiştir.