5. Emrah Özbay Buz Tırmanış Festivali ve Gelişim Buz Tırmanış Eğitimi

Emrah Özbay Uluslararası Buz Tırmanış Festivali

irem buz 1.jpg (97 KB)

Katılanlar : MUDADOSK Gelişim Grubu ( 10 kişi ), Eğitmen ( 1 kişi )

Faaliyet Sorumlusu : Hakan Hacıhimmetoğlu

Tarih : 30 Ocak – 3 Şubat  2018

Ulaşım : Gidiş-dönüş: otobüs ile, ara ulaşım: Organizasyon tarafından sağlanan servis ile.

Yer : Uzundere - Erzurum

Yazan : İrem Çevik (Gelişim)

Festival öncesi gerekli ekipmanları kulüp odasından alıp son eksiklerimi tamamladım.26 Ocak saat 09:00’da Eda’yla Ankara için yola çıktık.Burada birkaç gün ablasında kalıp gezicektik.Ankara’da aldığımız bir haber yemek planlamamızda değişiklik yapmamıza neden oldu.Festival tarafından sabah ve akşam yemeklerinin karşılanacağını öğrendik.Bu yüzden yemeklerimizin bir kısmını ağırlık olmaması açısından bırakmaya karar verdik.29 Ocak’ta Sultan ve Nurettinle 19:00’de Ankara’dan Erzurum otobüsüne bindik.

30 Ocak

12 saatlik bir yolculuğun ardından 06:30 gibi Erzurum’a ulaştık.Fakat festival ekibiyle Havuzbaşı kent meydanında buluşma saatimiz 17:30’du.Vakit öldürmek için meydanda bir cafeye gittik.Burada biraz dinlendikten sonra ilk yaptığımız şey Cağ Kebabı ‘nı yemek oldu. “En iyi Cağ Kebabı Erzurum’da yenir!” söylemini de böylece teyit etmiş oldukKarnımızı doyurduktan sonra diğer arkadaşlarımızla buluşmak için Erzurum Evlerine gittik.Burada 1-2 saat uyuduktan sonra buluşma noktasında festival ekibiyle buluştuk.Otobüslere çantalarımızı yükleyip DAP İdaresi Konferans Salonu’na yemeğe gittik. Festivalin organizatörü Çetin Bayram tarafından katılımcılara sunum ve bilgilendirme yapıldı.Daha sonra Uzundere’de bulununan Uzundere Çok Programlı Anadolu Lisesi Pansiyonuna doğru yola çıktık.Festival ekibinden bir görevlinin odalarımızı göstermesiyle artık yerleşmiştik.Sultan, Dilruba, Eda ve ben aynı odayı paylaşıyorduk.Yarın ki programa göre 2 veya 3 gruba ayrılacaktık.Aynı grupta olmamak malzeme açısından bize sıkıntı yaratabilirdi.Gece yatmadan önce bunun kritiğine yapmak için lobide toplandık.Tam yatıcakken festival whatsapp grubuna gelen mesajla bizim bölünmediğimizi öğrendik.Günün verdiği yorgunlukla ve yatakta uyumanın keyifiyle hemen uykuya daldım.

31 Ocak

Sabah 06:00’da alarmla birlikte uyandık.Ufak çantalarımız çok ufak olduğu için bir tane ortak büyük çanta hazırlamaya karar verdik.Kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 07:30’da Cevizli Köyüne harekete geçtik.Yol yaklaşık bir buçuk saat sürmüştü.Önce Cevizli Köyünün ilerisinde bulunan Sakalaçarpan (WI3 zorluk derecesinde, 22 m boyunda olup, Tunç Fındık ve Anıl Şarkoğlu tarafından 17 Ocak 2015 tarihinde açılmış) şelalesine gittik. Ekibin bir kısmıda Sol Kroşe (WI3+ zorluk derecesinde, 26 m boyunda olup, Tunç Fındık ve Anıl Şarkoğlu tarafından 7 Ocak 2015 tarihinde açılmış) şelalesine gitti.Sakalaçarpan’da Azerbaycanlı alpinistler İsrafil Aşurlu ve Firuz Dadaşov bizim için 2 rota top-rope olarak açtılar.Kazma ve kramponu nasıl saplamamız gerektiği hakkında bilgi verdiler.

irem buz 2.png (624 KB)

İsrafil Aşurlu ve Firuz Dadaşov bize gerekli bilgilendirmeyi yaparken

İlk defa buz tırmanacağım için, önce çıkanları izledim. Sıra bana geldiğinde kramponları takıp, kazmaları aldım.Rotayı bitirdiğimde nasıl bittiğini anlamamıştım bile.Sakalaçarpandaki 2 rotayı tamamlayan Sol Kroşe’ye geçiyordu.Bizde Nurettinle oraya geçtik.Orayıda tamamladıktan sonra hava kararmadan dönüş yoluna geçtik. Köye vardığımızda diğer ekiple buluşup 17:10’da bizi bekleyen araca bindik.Pansiyona varır varmaz yemeğe gittik.Daha sonra duşumu alıp yarın için çantamı hazırladıktan sonra yatağa girip günü bitirdim.

irem buz 3.jpg (378 KB)

Sakalaçarpan

1 Şubat

Sabah 07:00 de hazır olacak şekilde kalkıp kahvaltımız yaptık. 07.30 gibi Uzunkavak Köyüne doğru yola çıktık. Köye varır varmaz şelalelere doğru yola çıktık.Yaklaşık 1 saat yürüdükten 09:14’ te şelalelerin olduğu bölgeye varmıştık. Lucifer (WI4+,WI5 zorluk derecesinde, 45 m boyunda olup, Tunç Fındık tarafından 21 Ocak 2014 tarihinde açılmış) şelalesinde bizim için 2 tane top-rope rota açmışlardı.Ancak çok kalabalık olmasından dolayı sadece 1 rota tırmanabilmiştik.Yaklaşık 5 saat bir rota tırmanmak için beklemiştim ve oldukça üşümüştüm. Sarıgelin Şelalesini (WI5+ zorluk derecesinde, 85 m boyunda olup, Tunç Fındık, Efecan Aytemiz ve Emrah Özbay tarafından 9 Şubat 2014 tarihinde açılmış) sadece görme fırsatımız olmuştu.Saat 15:30’da dönüş yoluna geçtik.Köye vardığımızda araca bindik ve Uzundere’ye döndük.O gün akşam yemeğimizi yedikten sonra kahvede çay içip sohbet ettik, dönünce de erken kalkmak üzere yattık.

irem buz 4.jpg (110 KB)

2 Şubat

Sabah erken kalkıp, kahvaltımızı yaptık. Bu defa Cevizli Köyünde bulunan Soru İşareti Şelalesine doğru yol aldık.Uzun ve yorucu bir yürüşüyün ardından şelaleye varmıştık. Cevizli Dere asılı vadisinden düşen kar sularının oluşturduğu donmuş çağlayana 23 Ocak 2015 tarihinde ilk kez Doğan Palut ve ekibi tarafından Soru İşareti adını verdikleri rotadan tırmanılmıştır. ( WI4+ zorluk derecesinde, 90 m boyunda) Şelalede 3 farklı rota açıldı.Mudadosk olarak herkes 1’er rota tırmanarak saat 13:30 gibi köye yürümeye başladık.Kahvede oturup diğer ekibin gelmesini bekledik.Fakat o kadar çok beklemiştik ki bir süre sonra diğer ekibin çoktan gittiğini öğrenerek geç de olsa saat 18:00’de pansiyona dönüş için yola çıktık.Bütün gün sadece kahvaltıyla olmanın verdiği açlıkla hemen yemeğe oturmuştuk.Artık yarın kendi faaliyetimiz için dönüş yoluna geçicektik.Bu yüzden Sultan’la odada yarın için çantalarımızı topladık.Odada çay içip muhabbet ettikten sonra uyumak için yataklarımıza kendimizi bırakmıştık.

irem buz 5.jpg (210 KB)

3 Şubat

Bugün düne göre biraz da olsa geç kalkmıştık.(Geç dediğimde saat 07:00’de) Hazırlanıp kahvaltımızı yaptıktan sonra araçlara binip son gün olan geziye başlamıştık.Sırasıyla Tortum Gölü, Tortum Şelalesi ve Öşki Manastırını gezdik.Saat 12:00’ye doğru ise Palandökene harekete geçtik.

Bu sayfa Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü tarafından en son 31.12.2019 15:11:16 tarihinde güncellenmiştir.