26-27-28 Ocak Uludağ Kış Gelişim Eğitim Faaliyeti

Katılımcılar: 6 gelişim, 2 eğitmen

Tarih: 26-27-28 ocak

26 Ocak Cuma

07.30 gibi Göztepe Kampüsünde buluştuk, konteynerden faaliyet için gerekli olan çadır, kask, kemer, ekspres, friend, takoz setleri, ip, kar küreği, atc, kilitli karabina, teknik/yürüyüş kazması aldık. 09.50 Kadıköy kalkışlı deniz otobüsümüzle 2 saat süren bir yolculukla Mudanya’ya vardık. Mudanya’dan özel araçla Uludağ 2. Oteller bölgesine kadar gittik, yolda migrosta durup eksik kalan su ve yiyecek alışverişimizi yaptık. Kamp alanına vardığımızda vakit öğleden sonrayı bulmuştu, çadırları kurduk ve yemeklerimizi yapacağımız mutfak görevi görecek rüzgardan korunaklı bir yer kazdık. Bolca kar eritip suyuyla çay, çorba yaparak termoslarımızda muhafaza ettik. Yemek ve sıvı ihtiyacımızı giderdikten sonra iglo yapımına başladık. Akşam saatlerinde hava iyice soğumuştu çadırlara yemek yemek için girmiştik ama bir daha çıkmadık(eğitmenimizin izniyle) ve o geceyi çadırda geçirdik.

27 Ocak Cumartesi

Sabah 8-9 gibi uyandık, su kaynatıp kahvaltımızı yaptık. Öğleyin kazma kramponla ile tırmanış için kamp alanından ayrıldık. Yukarıdan sarkıtılan ipe girerek top rope bir tırmanış gerçekleştirdik. Kamp alanına döndük ve karnımızı doyurup iglo yapımına devam ettik. Eğitmenimizin bu gece çadırda kalamayağımızı söylemesi üzerine iglo yapımını hızlandırdık. İglo bayağı yükselmişti tepesine koyacağımız tuğlanın düşme ihtimalini göz önünde bulundurarak o boşluğu bivakları üzerine gererek kapatmaya karar verdik. İglonun yapımı tamamlandığında içi rüzgardan korunaklı ve dışarıya nazaran oldukça sıcaktı. Matlarımızı serip uyku tulumlarımıza girdik, kendi adıma önceki gün çadırda geçirdiğim geceye göre çok daha rahattım kapının önünde yatmama rağmen.

28 Ocak Pazar

Sabah 8-9 gibi uyandık, kahvaltımızı yaptık. Eğitmenimiz  kar emniyet aletleri ve tekniklerinden bahsetti, çığ testi yaptık. Ayrıca deadman ve kar babası nedir, hangi durumlarda nasıl kullanılırı öğrendik. Sonraki eğitimimiz kazma ile düşüştü, bu eğitimi geçen sene Doğan Palut tarafından almıştık, tekrar ederek pratik yapmış olduk ve en iyi düşüş formunu yakalamaya çalıştık. Bu eğitimin de sona ermesiyle kamp alanına döndük ve toplanmaya başladık. Dönüş biletlerimizi şehirde vakit geçireceğimizi öngörerek almıştık, Bursa’nın tarihi bir iskendercisinde yediğimiz iskender ve Mudanyada oynadığımız birkaç oyun 101’in ardından  deniz otobüsüyle Kadıköye geldik. Kadıköye vardığımızda saat gece 11’i geçiyordu, Yiğit ve ben kampüse üzerimizdeki malzemeleri bırakmak üzere, diğer arkadaşlar da evlere gitmek üzere dağıldık.

Yazan: Gelişim Üyesi Can GÜLÇİN

Bu sayfa Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü tarafından en son 23.05.2018 14:18:27 tarihinde güncellenmiştir.